6 Mart 2013 Çarşamba

Düz Dar Temel Etek Kalıbı..

 
                
  DÜZ DAR TEMEL ETEK...

Kullanılacak ölçüler:
Bel : 76
Basen (çevre) : 102
Etek boyu (kemer hariç) : 62 (eğer tesettürlü isek uzatabiliriz ;)
Kalça Düşüklüğü : 20 (18 ile 21 arası olur ve kişiye göre değişir)
Etek ucu (çevre ) : 102 (dikkat edersek basen ve etek çevresi eşit..dilersek biraz rahatlatabiliriz)
Kemer genişliği : 3
Yırtmaç Boyu : 15
Fermuar boyu : 18

Merhaba arladaşlar hepinize hayırlı günler..Bugün size iki kaynağı karıştırarak temel etek kalıbı nasıl hazırlanır göstermek istedim..Bir kaç püf noktamda olucak..Çünkü her kaynakta bizim için işimize yarayabilicek farklı şeyler vardr..Bilmiyorum resim net mi ama ancak bu kadar oluyor..

 




 Arkadaşlar ne yaptımsa bu yazıyı büyütemedim kusura bakmayın..
 Burda vermek istediğim ipucu şu;

pens hesaplama : kalça 1/2+1=48
                                bel 1/2+1=36
kalça ve bel farkı ki oda 12 cm eder..
toplamda 12 cm pens uygulanır eteğe ve pensin boyu da buna göre ayarlanır..ama arkada her zaman pens boyu biraz daha uzundur..

 
 
resimleri düzenlicem bekleyin şimdi olmuyor ne yazık ki..son resimler kalıbımızın 3. aşaması..kaynak İsmek ve İskib e aittir..Diğer postta beden nosu nasıl hesaplanır ve ölçü alırken nelere dikkat etmeliyiz bunlara değinicem..tabi kalıplara devam edicez..siz bunu uygulaya durun..eğer azmederseniz elde kalıp çıkarabilirsiniz..tabi biz bunu gerberde çok daha basit yöntemlerle uygulayabiliyoruz..sadece 5 dk da :)

24 yorum:

  1. Bu çizim hesaplarını bir kavrasam işi çözdüm demektir :))

    YanıtlaSil
  2. canım bak bi başla hiç zor değil şimdi eline bi a4 kağıdı al başla..anlamadığın yerlerde yardımcı olurum sana..

    YanıtlaSil
  3. saadet yamak aynıyız galiba bir çözemedim gitti acaba bu kalıptan uzun etek nasıl yapılır veya yapılırmı

    YanıtlaSil
  4. Güzelcim kırılma ama bu teknik kulağı tersten kaşımak gibi..
    Keşke mümkün olsa da sana pratik anlatabilsem canlı olarak bak nasıl kolaymış görebilirdin..

    YanıtlaSil
  5. bizde kursta beden ölçümüze göre aynınbu kalıbı çıkarmıştık.hocamız öğrenin,bazen kişiye özel kalıp çıkarmanız gerekebilir demişti.kalıbı çıkardık diktik.hani kalıp gibi oturdu derler ya,aynen öyle oluyor.karışık gibi görünsede aslında kolaydır.

    YanıtlaSil
  6. neyse ben hazır almaya devam edeyim bari :))

    YanıtlaSil
  7. zeynep hanım niye kırılayım tabiki kendinizce pratik bir yöntem bulmuşsunuzdur..ama bu yöntem zor değil arkadaşlar bi başlasa ne kadar kolay olduğunu görecek tıpkı puzzle gibi..biz gerberde bunu kullanıyoruz bilgisayarda başka türlü uygulama yapamayız..

    cmekli16 @ sana tavsiyem sadece ön kalıpla başla..arkayı da sonra yaparsın..hatta dur sana bugün bi uzun olanını yapayım ne kadar kolay olduğunu görüceksin..bende sizin gibi hiçbirşey bilmiyorum kaynakları bi karıştırdım kendi kendine çorap söküğü gibi geldi..moda tasarıma daha 1 hafta oldu başlayalı..

    fatmacım ağzına sağlık aynen dediğin gibi canım bi arkadaşıma balık etek diktim cuk oturdu diye buna denir herhalde..arkadaşlar bismillah deyip başlayın..

    samsun havası@ sen bilirsin canım eğer hazırlarla aranda bi problem yoksa neden olmasın bizim ki hobi :)

    YanıtlaSil
  8. dikişi seviyorum ve fırsat buldukça kendime bişeyler dikiyorum, ilgiyle izliyorum canım. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. teşekkür ederim handancım bende sizleri izlemekteyim..kaçırdığım birşey yoktur inşaallah dersler çok yoğun..

    YanıtlaSil
  10. ceydacım, aşama olarak anlatılan resmin hangi kitaptan,nerden temin edebilirim böyle bi kaynağa çok ihtiyacım var, özellikle ceket ve elbise kalıbı anlatımına yardımcı olursan sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacım ben İtkib modelistlik kitabından çalışıyorum.. Netten çıktısını alabilirsin.. İsmek de var istersen tabi..
      Sen video izledin mi.. Anlattım orda Fatmacım.

      Sil
    2. ismek kitabı bende mevcut fakat onun içinde hataların çok fazla olduğunu söyledi ismekteki bazı hocalar tavsiye etmiyolar, itkibi bugün edindim ismeğe göre daha teferruatlı teşekkür ederim canım
      videonu izledim güzel anlatmışsın ama ben etek ve pantolon kalıbını 3 ayrı metodla rahat çıkarabiliyorum, pratik olanı tercih ediyorum. ceket kalıbının üzerinde daha fazla durmam gerekiyo itkip tam aradığım gibi bi kitap, tekrar teşekkürler..

      Sil
    3. evet ismek kalıbı ile çalışmaya başlamıştım hoşuma gitmemişti.. ama usta olmadığımız için hatayı kitapta değil kendimde sanmıştım.. İtkib çok daha iyi onu da beğenmeyenler var ama bence iyinin kötüsü..kolay gelsin canım..ceket kalıbı bana çok basit geliyor.. ama iki parçalı kol hiç çalışmadım..

      Sil
  11. acaba bunu kumaşa nasıl aktaracağız ilk kez denemeye karar verdimde

    YanıtlaSil
  12. melikecim yardımcı olmaya çalışayım bakalım anlatabilecek miyim.. kalıbı çıkardıktan sonra ön ve arkayı başka bir parşömene kopyala.. yanlardan 1 er santim dikiş payı verki daha düzgün olsun.. daha sonra ön ve arkayı kes ve kumaşın üstüne yatır.. toplu iğnelerle parşömeni kumaşa tuttur veya ağırlık kullan.. sabunla kenarlarını çiz.. pensleri yeni olduğun için teğel al ama ben teğel almıyorum sadece pens ucunu ve paylarını işaretleyip direk makinaya veriyorum.. kumaş katlarına ve düz boy ipine dikkat et.. sana yardımcı olacak çıtlar at mesala kalça çizgisine çıt at ön ve arkayı birleştirirken o çıtları denk birbirine denk getir..başka sorun varsa çekinme yardımcı olmaya çalışırım..

    YanıtlaSil
  13. bu arada bloğun varsa linkini ver ziyerete gelelim.. baktım bağlantını bulamadım..

    YanıtlaSil
  14. Bu kalıp olayını çözersek tamamdır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çözersin inşallah kolay zor değil..

      Sil
  15. eskiden dar kalıp eteği dikerdik, hemde kalıpsız. Okulda öğretmişlerdi. Şimdi görünce o gü
    nleri hatırladım. Şimdi kalıpla bile zor dikerim. Ama ihtiyacım varbir dar eteğe, kalıbıda senin bloğa bakıp çıkardımmı tamam. Eline sağlık, işime yarayacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi ben bu işin eğitimini almayı çok isterdim ama çok şükür kendi kendime çözdüm.. sevmek çok önemli herhalde.. Bence bi etekle başlarsanız daha kendinizi alamazsnız :)

      Sil
  16. slm. valla cok guzel anlatmissiniz bende evde kalip cikarmaya calisiyom tabikide dikmeyide ama.beceremiyom daha pens ne onu bile bilmiyorum offf cizdim ama benim yamuk cetvelim de yok bugun baktim bulamdim yarin baska bir dukkana bakiyim belki oyuzden olmuyor cizimim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay gelsin size o zaman eğer seviyorsanız kolaylıkla üstesinden gelirsiniz..

      Sil
  17. Ben bu işin eğitimini aldım lisesini bitirdim ve suan modelistlik yapıyorum çok unlu bir markada. Her şeyin tekniği vardır. Burada en kolay kalıp zaten düz dar etek kalıbı. İlk bununla başlanır eğitime. Eğer kendinizi daha geliştirmek istiyorsanız ıhkıb akşam okuluna kayıt olabilir veya ıtkıb kalıp kitaplarından edınebılırsınız. İyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hepsini çıkarabiliyorum zaten ama öneriniz için çok teşekkürler.. İş hayatınızda başarılar bende çalışmayıı düşünüyorum mail atarsanız konuşmak isterim..

      Sil

Yorumlarınızla beni mutlu ettiğiniz için teşekkürler..