29 Mayıs 2013 Çarşamba

Pantolaon Pat Dikimi !!!

Başlıyoruz..Hadi Bismillah..
 
Sağ ve sol patımız..Sağ pata fermuar dikilecek sol patla da bağlama yapıcaz..Anlattıkça anlıcaksınız inşallah :) (kalıbı kendiniz çıkarmak isterseniz 20 cm boyunda 3 cm eninde..ayrıca düz kısımlar kumaş katı yani açtığımızda en 6 cm oluyor..Aslında sağda kumaş katı uygulanmayıp direk overloğo veriliyor ama benim overloğum olmadığı için dikişleri o şekilde temizledim..)


           Kumaşa uygulanmış halleri.. (patın)


İğneli yerlerden dikiyoruz.. üst kısımda açıklık bırakın ordan çevirin..
 
Çevirilmiş halleri..ön pantolonun parçaları..
 
Resmini çekmeyi unutuşum anlatmaya çalışayım..Sağ patletimizi ve fermuarımızı alıyoruz.. Fermuarı pantolonun ön kısmına kuyup bakıyoruz (uç kısmına) boyu nereye geliyor..boyu nerde ise patımızı da ona göre ayarlayıp dikiyoruz..Resimdeki gibi fazlalık olan kısım yukarıda kalıyor orayı beli dikerken iptal ediyorsunuz..
(not: sağ pat bayanlarda sağa dikilir erkeklerde sola)
 
                                      Resimde görüldüğü gibi diktikten sonra Patımızı açtık..


                                       İçe döndürüp iğneleyerek üstünden dikiyoruz spor bi hava vermesi için..
                              

                                Anlaşılması için bi resim daha (sağ patlet)


             Fermuarımızın tersini açılmış haldeki patımızın üstüne yerleştiriyoruz..Alt kısmı birebir denk getirmeye çalışın..

 
İğneledikten sonra buraya dikkat dışta kalan kısmını dikiyorsunuz..İğneli yere dikkat dikişi ordan geçiyoruz..
 
 
Fermuarı diktikten sonra yine içe katlıyoruz..Kalıp patımızla üzerine işaret koyuyoruz ben kalemimle koydum resimi büyütürseniz işaretleri görebilirisiniz..renk çok canlı olduğu için belli olmuyo gibi kusura bakmayın..

 
Kalemi de görün istedim havada yani buharla uçan kalemlerden birde suyla uçanı var..


            Dikişimizin geçilmiş hali..

 
                                 Diğer patımızı yani sol patımızı da alıyoruz..Fermuarın altına yerleştiriyoruz..Alt kısımlar eşit olucak..
 
 
Birebir sıfırlayarak dikiyoruz..resimdeki gibi..Bu aşamadan sonra ön parçayı bağlıcaz :)
 
 
Ön parçayı kıvırıp fermuarın üstüne iğneliyoruz..İğneli yerlerden makine dikişi geçiyoruz..



        Veeee işte bitmiş hali.. Hazır pantolonlardan farkı yok.. Ağ kısmınıda birleştirdiniz mi tamam. hatta isterseniz üstünden de dikiş geçerek spor bi hava verebilirisiniz..

 
Bu resimi paçayı dikerken çektim ben yan boy dikişini kapatıyorum ama iç boyu dikmeden ön paçayı kıvırıyorum daha kolay geliyor..
Umarım faydalı olmuşdur kızlar. Hepinize iyi akşamlar..Oğlum uyurken kalan işlerimi de halledeyim :) Allah a emanet olun..

36 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsın, eline sağlık ;)

    YanıtlaSil
  2. ne kadar güzel anlatsanda dıkıs bılmedıgım ıcın sonucu bekliyorum canım ama rengını cok sevdımmmmmmmmm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonucu harika oldu deryacım giydim çıkarmak istemiyorum..görsen çok tatlı olduu :) ama çıkarmam lazım belini dikicem :)

      Sil
  3. Supersin ceydacim Yine guzel bir anlatim. Elaine saglik ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim videosu var bi ara eklerim inşallah..

      Sil
  4. Dikiş dikmek sabır işi, helede dikilen dikişi ayrıntılı anlatmak daha bir sabır işi..Ayrıntılı anlatım için çok teşekkürler ,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyle gerçekten ama biraz da aşk işi galiba.. :)

      Sil
  5. İki post arka arkaya süper. Bende ki dergide pantolon kalıbında bir pat var. Diğeri bütün sanırım. Yani pantolonla bitişik kesilmiş. Anlatabildim mi bilemiyorum.
    Hızlısın canım. Ben bunu yazarken sen kemeri bile yapmışsındır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım canım.. öyle hiç denemedim açıkçası ama bloğumda öyle anlatan video da var bakabilirsin.
      http://morasaleti.blogspot.com/2012/11/pantolon-fermuar-nasl-dikilir.html
      burdan bakabilirisn

      Sil
  6. çok güzel anlatmışsın Ceyda.ben pantolonlarda patları ayrı yapmıyorum.ama babama pantolon diktim onda ayrı çalışmıştım.pantolonun rengi çok güzelmiş.güle güle giy canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Fatmacım büyük sabır senin ki erkeklere dikmeyi sevmiyorum.. kumaşların renginden dolayı galiba..bu pantolonu dikerken hiç sıkılmadım çok eğlenceliydi..

      Sil
  7. valla bravo hem dikip hem fotoğraflamak kolay iş değil ve sonucunda da böyle post hazırlamak.çok da açıklayıcı güzel anlatmışsın.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Alanaycım.. haklısın zor oldu ama oğlum uyumuşken halledeyim dedim..

      Sil
  8. Harikasınız. Ellerinize sağlık. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.. beğenilmesi bütün yorgunluğumu aldı..

      Sil
  9. canım tam aradığım şeydi çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olmasına çok sevindim.. videosunu da eklemeye çalışıcam.. youtube de var gerçi..

      Sil
  10. gerçekten faydalı bir eser olmuş..emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel anlatmışsın emeklerine sağlık.
    Yalnız sadece sol patlet ayrı kesilir sağ ise bedenle birleşiktir canım aklında olsun.
    Hatta biraz daha işçilikten kaçayım dersen sol patlet de olmadan yaparsın fermuarı araya alarak bitişik patlet yaparsın dene gör:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstadım sen beğendinse olmuştur :) evet öyle kalıplar da var dikkat ettim ona.. bunda ayarlamayı kendiimiz yapabiliyoruz ya yani fermuar boyuna göre ondan bu hoşuma gitti.. birde daha spor oluyor gibi.. sen ne dersin Zeynep ablacım.. fikirlerin değerli benim için.. eksik olma..

      Sil
  12. Birde cebin üzerinde pens yapmışsın onu ortaya kaydırıp içe alırsan dışta pens görünmez, iç cep ile bedeni birleştirdiğin yere alacaksın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya bi an orda yalpaladım zaten nasıl yapsam diye ama acele karar verince öyle oldu.. Allah tan kumaşda çok fark edilmiyor..

      Sil
    2. çok teşekkürler bi dahakine mutlaka öyle yapmalıyım.. üstüne de küçük bir cep hiç gözükmez :)

      Sil
  13. hiç denemediğim ve akıl erdiremediğim bir iştir pantolon patı. ama senin yazın .ok anlaşılır olmuş. teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Antigone :) aslında çok basit.. şunu çok iyi anladım insana bilmediği zor geliyor.. ama denedikçe öyle olmadığını görüyorsunuz..

      Sil
  14. öncelikle bloğumu takibe almışsın,sevindim :)
    ve çok güzelmiş burası... o zaman ne diyoruuuz 'yaşasın blog kardeşliği yaşasın blogger kardeşliği' :D
    oğluşuna öpücüklerimi yolluyorum
    görüşmek üzere
    ceycey

    YanıtlaSil
  15. ben teşekkür ederim ceycey iade-i ziyaretine çok sevindim canım ayrıca tanıştığımıza çok sevindim..

    YanıtlaSil
  16. :)hehe rica ederim..ben de çok sevindim :) şimdilik iyi geceler,yine görüşücez nasılsa artık..

    YanıtlaSil
  17. Selam, Az önce oğluma bir kapri kestim. Belini çevirmeden ve lastik takmadan denedim. Çocuğun kalçadan geçmiyor. Önü söktüm denedik yukarı çıktı ama lastikle olacak gibi değil. Fermuar dikeceğim şimdi. Ve bu yöntemi kullanacağım. İnşallah yapabilirim. İyi ki bu yöntemi eklemişsin. İyi ki de varsın canımmmm.

    YanıtlaSil
  18. http://www.youtube.com/watch?v=B0F-vF_odc4

    bu linke bak canım videolu anlatım.. çok güzel bi yöntem.. tekstil usulü.. işe yaramasına sevindim..

    YanıtlaSil
  19. Fermuarı diktim çok şükür. Linki yeni farkettim. Sağ patın spor dikişini yapmadan fermuarı diktim ve sonra spor dikişi yaptım. Kemer yapmaya parça kalmadı. Kemersiz çevireceğim artık. İçe Başka bir parça koyacağım artık. Biraz mola verdim şimdi. Bitirebilirsem ekleyeceğim.

    YanıtlaSil
  20. merakla bekliyorum bende tunik diktim paylaşırım..

    YanıtlaSil

Yorumlarınızla beni mutlu ettiğiniz için teşekkürler..